czwartek, 5 grudnia 2013

Cechy główne i pomocnicze

Dzisiaj Chciałbym opowiedzieć o cechach, które opisują postaci w Prawem i Lewem.

Cechy główne
Cechy te posiada każda postać występująca w grze, są to reputacja, zwada, szabla i pistolet.

Reputacja (wartości 2-9) jest ogólną miarą jakości postaci, łączy ona w sobie takie elementy jak morale, fizyczne predyspozycje czy przymioty umysłu.

Zwada (wartości 0-9) jest to biegłość walki na piąchy ewentualnie kopniaki lub rozbijanie dzbana miodu na podgolonym łbie przeciwnika.

Szabla (wartości 0-9) jak sama nazwa wskazuje jest biegłością posługiwania się bronią do walki wręcz, nie tylko szablą, ale także i bronią ludzi pośledniejszej kondycji – masłakami, cepami lub pludrackimi rapierami.

Pistolet ( wartości0-9) jest to biegłość walki bronią dystansową – łukiem, bronią rzucaną, po różnej maści pistolety, bandolety i muszkiety a nawet falkonety, gdy przyjdzie okazja na uczynienie niesfornemu sąsiadowi zajazdu.

Cechy Pomocnicze
Cechy te postać może posiadać, ale nie musi, o czym już w opisie każdej z nich.

Ochrona (0-5) jest miarą „opancerzenia” postaci, jest tym wyższa im więcej uzbrojenia ona przywdzieje.


Fantazja, a właściwie punkty Fantazji pozwalają na dokonanie czynów szczególnych, takich, których zwykli szaraczkowie i lud pospolity się nie podejmie. Z tej racji punkty Fantazji mogą mieć tylko i wyłącznie towarzysze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz