poniedziałek, 23 grudnia 2013

Prawem i Lewem : zasady walki wręcz

Tym razem zaprezentuję zasady walki wręcz w Prawem i Lewem, wciąż jednak jest to wersja testowa, więc wszelkie uwagi bardzo mile widziane.

Walka wręcz
Gdy postaci zetknął się podstawkami, postać, która jest aktywna jeśli ma wystaraczającą ilość akcji może wykonać atak. Najpierw obie strony starcia wybierają (w wypadku towarzyszy), lub losują karty (w wypadku czeladzi) ataku lub obrony odpowiednio postać inicjująca atak i broniąca się. Po okazaniu kart obie strony wykonują test zwady wypadku walki bez broni lub szabli jeśli walczą bronią wręcz. Wyniki rzutów zmodyfikowane o wartości zamieszczone na kartach są następnie porównywane. Jeśli postać atakująca ma wyższy zmodyfikowany wynik od wyniku postaci broniącej się, to zadaje obrażenia. Gdy wynik postaci atakującej jest równy bądź mniejszy od wyniku postaci broniącej się, atak zostaje sparowany.

Po każdym cięciu i obronie postaci modyfikują swoją inicjatywę (równą reputacji plus modyfikator broni oraz inne modyfikatory sytuacyjne) o wartość podaną na poszczególnych kartach. Gdy postać atakująca w wyniku zastosowanych ataków ma inicjatywę równą bądź mniejszą od postaci broniącej, to traci inicjatywę – postać atakująca staje się broniącą a broniąca atakującą. Kolejne wymiany ataków i obron rozstrzygane są w następnej turze.

Gdy postać atakująca w starciu ma wyższy wynik od postaci broniącej się to zadaje obrażenia. Postać broniąca do wyniku może dodać wartość ohrony jeśli ma na sobie jakieś uzbrojenie ochronne. Gdy ta różnica jest równa 1 to postać broniąca się jest wstrząśnięta. Jeśli już wcześniej była wstrząśnięta to otrzymuje pierwszą ranę. Jeśli wynik atakującego jest wyższy o 4 od wyniku broniącego, postać ta staje się wstrząśnięta jeśli wcześniej nie była oraz 1 ranę. Jeśli natomiast już była to otrzymuje 2 rany. Gdy postać otrzyma 2 rany w wypadku czeladzi lub 3 w wypadku towarzysza, postać ta ginie. 


Nowe karty ataku i obrony:
i nowe karty towarzyszy i czeladzi:


EDIT: zapomniałem dodać tabelę broni:

Broń
Modyfikator do szabli
Modyfikator Inicjatywy
Rapier/schiavona/szpada
+1
+0
Szabla
+1
+2
Kindżał
+1
+2
Lewak
+1
+1
Nadziak/obuszek/czekan
+1
+1
Włócznia
+1
-1
kopia
+2
-1
Berdysz
+3
-2
Buława
+1
+0
Masłak/widły/kosa/cep
+2
-2


3 komentarze:

  1. Ciekawe. Podoba mi się pomysł z kartami. Przypomina mi się trochę RPG Dzikie Pola, skądinąd bardzo fajny system walki tam jest.
    Nie myślałeś o nieco większym zróżnicowaniu statystyk broni? W sensie większych różnic między modyfikatorami do szabli i inicjatywy.

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest w sumie nieaktualna wersja walki. Ale część związaną z kartami przeniosłem do zasad pojedynków.

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do różnicowania broni, hmm muszę się nad tym zastanowić.

    OdpowiedzUsuń